آیا صدا و سیمای ما به دانشگاهی بزرگ تبدیل شده است؟!
وبلاگ جامع
وبلاگی جامع برای همه

مقام معظم رهبری در خصوص صدا و سیما فرموده اند: این دانشگاه بزرگ باید همچون قله ای عظیم و سرچشمه ای همیشه جوشان، زلالِ معارف الهی – انسانی – اجتماعی – فرهنگی و سیاسی را در زندگی مردم جاری سازدو تکلیف بزرگی بر مسئولین آن است.

 

به گزارش گلشن راز، به نقل از عصر امروز،  رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای رسانه ملی را، مرکز هدایت فکری جامعه برشمردند و با اشاره به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) درباره صدا و سیما فرمودند: این دانشگاه بزرگ باید همچون قله ای عظیم و سرچشمه ای همیشه جوشان، زلالِ معارف الهی – انسانی – اجتماعی – فرهنگی و سیاسی را در زندگی مردم جاری سازد که این جایگاه بسیار مهم، تکالیفی اساسی را در مقابل مسئولان، دست اندرکاران و همکاران هنرمند صدا و سیما قرار داده است. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به تاریخ کهن این سرزمین ،ملت ایران را از لحاظ تاریخی ملتی حقیقتاً عفیف و نجیب خواندند و با یاد آوری تلاش بی وقفه شبکه های بیگانه برای شکستن حریم عفاف و حجاب و ویران کردن بنیان خانواده در ایران افزودند: آنهایی که با این ملت ادعای دوستی می کنند با تولید فیلمهای سینمایی و تلویزیونی ضد ایرانی، دشمنی خود را با تاریخ و فرهنگ این ملت پرافتخار آشکار کرده اند و در چنین شرایطی، هر کار نمایشیِ سیاسی، باید با هوشیاری کامل صورت گیرد تا در جهت اهداف دشمن نباشد. 
رهبر انقلاب اسلامی در تشریح انتظار رهبری نظام از جامعه هنرمندان بویژه دست اندرکاران عرصه های فیلم و سریال تأکید کردند: اگر شما در آثار خود با هوشیاری و دشمن شناسی، ایستادگی تاریخی ملت ایران را به زیبایی ترسیم کنید، خود ، قهرمان یک داستان حقیقی می شوید و اثر نمایشی شما نیز مطمئناً جذاب تر و گیراتر خواهد بود و این مسئله ای است که از جامعه هنرمندان و بویژه هنرمندان فعال در صدا و سیما توقع می رود. 
از این سخنان میتوان نتیجه گرفت رسانه ی ملی باید به سمتی حرکت کند الگوی تمام نمای اسلام یادآور آرمان دینی ما باشد… 
و اما صدا و سیمای امروز ما به راستی در راستای همین اهداف حرکت میکند؟ 
امروز بسیاری از مجریان تلوزیونی ، رسانه ی ملی را سکوی پرتاب خود کرده اند بسیاری با دو رویی خود را آنگونه که هستند نشان نمیدهند. 
از جمله کسانی که با احساسات مردم بازی کرد و بعد از رسیدن به هدف خود آن روی سکه را نشان داد محمد حسینی مجری بسیاری از برنامه های ماه مبارک رمضان بود. 
او به تازگی با سخنان سخیف خود میخواهد حق جیره خواری را برای دشمنان ایران ادا کند و در ویدئو کلیپ تصویری سعی به نقد ولایت فقیه نموده است و گفته است:شیعه مخالف شدید شورای نگهبان است! شیعه ارتباطی با شورای نگهبان ندارد!…
حضرت علی و عمر و ابوبکر  وعثمان بزرگ مردان تاریخ اند…
حسینی گفت اگر عمر به ایران بیاید من دستانش را میبوسم!!
او گفت شیعه با اصل ولایت فقیه مشکل دارد!؟
حال جای بحث اینجاست که جناب آقای حسینی چطور آن زمان که به جمهوری اسلامی محتاج بودی دم از ولایت میزدی وهر سال ماه مبارک رمضان سفره ی ایتمام پهن میکردی  و حالا جیره خوار بیگانگان شدی؟!

از طرفی بعضی دیگر از مجریان فعلی الگو یی شدن برای ترویج فرهنگ غربی جوانان ایران
برای مثال فرزاد حسنی مجری صدا و سیما با استناد به کدام حکم در اسلام اصلاح ابرو  میکند….

و برخی دیگر از مجریان صدا و سیما با ظاهری متفاوت در تلویزیون ظاهر میشوند…

بعنوان مثال آزاده نامداری مجری زن صدا و سیما در یک برنامه پر بیننده با چادری رنگی و بر خلاف عرف جامعه و سیاست های صداو سیما ظاهر می شود و وقتی با اعتراض گسترده مخاطبانش روبرو می شود در توجیه این اقدامش می گوید: 
«تیم فکری برنامه ما بنابر تحقیقاتی که انجام داده است به این نتیجه رسیده که پوشیدن چادر رنگی شرعاً و عرفاً هیچ اشکالی ندارد و حتی باعث ایجاد نشاط در جامعه می شود و به کسانی که دوست دارند چادر بپوشند و زیبا هم باشند، می تواند کمک نماید. پوشیدن چادر رنگی در برنامه غیرمنتظره از طرف ما به دلیل پایبندی و علاقه به موضوع حجاب و عفاف است!»
واما نظر تیم تحقیقاتی سرکار خانم نامداری و صدا و سیما را به چند استفتاء از مراجع تقلید جلب می نماییم:
مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی 
چادر مشکی بهترین نوع حجاب است و پوشیدن لباسهایی که جلب توجه کند حرام است. 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی 
در حال حاضر رنگ مشکی برای حفظ پوشش زنان بهتر است. 
حضرت آیت الله مظاهری: 
چادر مشکی برای خانم یک سنت شرعی وملی است وانگهی باید در حفظ آن کوشا باشیم 
یکی دیگر از مجریانی که با صدا و سیما ی ایران مشهور شد و رسانه ی ایران سکوی پرتاب وی شد رضا رشید پور است. رضا رشیدپور ، مجری گمنامی که به مدد حضور روی آنتن شبکه های سراسری به شهرت و درآمد جالب توجهی دست یافت و پس از کناره گیری – و شاید برکناری – از برنامه های تلویزیون اکنون به همکاری با شبکه صدای امریکا روی آورده است. 
بنا بر این گزارش، این فرد که درباره بسیاری از کارهای او حاشیه ها و حرف و حدیث های فراوان به گوش می رسد ، به تازگی با ضبط کردن ویدیوهای خانگی و قراردادن آنها در یوتیوب و فیس بوک سعی در جلب توجه کاربران اینترنت دارد. 
او که در ابتدای ویدیوهایش، خود را مهندس بی کار معرفی می کند با دستمایه قراردادن برخی خبرها و اظهار نظرهای مسئولان و گاه نمایندگان مجلس، سیاه نمایی را به مفهوم واقعی کلمه ادا کرده و در نوع خود چیزی کم از برنامه رسانه های بیگانه ندارد. 
وی پس از حادثه آتش سوزی در یکی از مدارس شین آباد که منجر به جراحت فوت چندین دانش آموز دختر شد ، تهدید کرد چنانچه وزیر آموزش و پرورش استعفا ندهد در مقابل وزارتخانه تحصن خواهد کرد. 
همین تهدید رشیدپور کافی بود تا مسیح علی نژاد خبرنگار خارج نشین دوم خردادی – که نام اصلی او معصومه علی نژاد است و در محاورات دوستان به مصی و سپس به مسیح! شهره شده – از او بخواهد که در برنامه ای با همین موضوع در صدای امریکا به اظهار نظر بپردازد. 
همچنین به گزارش انتخاب، وی در خبری که آن را “بسیار مهم و فوری” خوانده، افزود: این تلویزیون که توسط فردی به نام “شجاعی” مدیریت می شود، مدیریت طرح و برنامه اش را رضا رشید پور عهده دار است. 
این مجری سابق تلویزیون گفت: هرشب به مدت ۱۲۰ دقیقه برنامه ی زنده با نام شب بخیر ایران (شبا) از ساعت ده تا دوازده شب به وقت ایران با اجرای رشیدپور به بررسی آخرین رخداد های اجتماعی و فرهنگی کشور خواهد پرداخت . 
برخی برنامه های روز افتتاح عبارتند از … فیلم سینمایی دو فرشته با بازی گلشیفته فراهانی – مستند پشت پرده ی بی بی سی – پیام تبریک نود نفر از هنرمندان سینما و موسیقی – گفت و گوی ویژه با استاد عزت الله انتظامی – سری جدید شب شیشه ای با حضور حبیب محبیان و … 

البته این تنها نگاه به برخی از مجریانی بود که طی این سالها با مخاطبان زیادی در ارتباط بودن و بحث بررسی فیلمها و سریالها خود وقت و حوصله ی دیگری را می طلبد. 
واما کلام آخر به مدیریت متعهد سازمان صدا و سیما؛
جناب آقای ضرغامی رسانه ی ما در حال  تبدیل شدن به محیطی است  که تیشه به ریشه ی ایران اسلامی و هویت ملی ما می زند آیا این درست است اجازه دهیم کسانی که ذره ای دلسوزی و اعتقاد به ارزش های کشورشان ندارند چنین در رسانه ملی که باید دانشگاه آدم سازی باشد عرضه اندام کنند؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:, :: 20:37 :: نويسنده : زاهدی

درباره وبلاگ


سلام سلام خیلی خوش اومدین امیدوارم حداقل یه مطلب به دردتون بخوره بیشتر سعی ام تو وبلاگ برای مسایل فرهنگی و مهدویت و آخر الزمان هست اما روی برخی مسایل دیگه هم کار میکنم در هر صورت امیدوارم با نظرات خودتون منو از کمبود ها با خبر کنید تا رفع کنم و بهتر در خدمت باشم
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 192
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1